ELINLOUICE

Julmys

Publicerad 2014-12-23 23:05:52 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

23 December. Dagen före dopparedagen, redan jul!! Likadant varje år, man blir lika chockad över att de där 365 dagarna går lika fort varje år. Men nu är det jul igen, till och med här nere i los alpos. Vi gör allt för o få stämning här i lägenheten och nere i Bad Gastein. Idag har vi gjort en storstädning på flera timmar, tvättat ett antal omgångar tvätt, bytt lakan i sängarna, ställt upp lite julpynt och slutligen spelat julmusik hela dagen lång. Nu på kvällen har vi dessutom toppat med att kolla på mysigaste julfilmen någonsin, Ensam Hemma. Till filmen drack vi glögg från IKEA och åt pepparkakor. Juligt? Högsta betyg!
 
Igår var en fantastisk dag. Vi spenderade eftermiddagen och kvällen i Salzburg! Vi tog tåget från stationen här nere från Bad Gastein och kom fram till Salzburg framåt tvåtiden. Vi gick en sväng i gamla stan och kollade runt i centrumdelen, lite av marknaden och den fina staden. Jättevackert! Sedan tog vi en buss till en bit utanför staden för att åka till IKEA och besöka den största gallerian jag sett. 130 olika butiker fanns där inne, bland annat Zara, H&M, Hollister, Espri, ja både "svenska" och icke svenska. Grymt shopping med andra ord! 
 
Det var så otroligt skönt att få komma bort ifrån våran lägenhet och BG för ett tag. Vi kom hem riktigt sent och det kändes gött o krypa ner i sin säng. Jag köpte på mig lite mysgrejer från ikea till lägenhet, ljus, lakan, kudde, filt mm, massa mys Nu känns det lite bättre o vara här! 
 
Imorgon är det julafton!!! Går inte att förstå. Jag pratade med mina syskon där hemma ikväll när dom var hemma hos Farmor så jag fick se henne lite också, saknad! Mamma gör julskinkan ikväll och Frida & Tobias bakar julgodis, konstigt o inte vara på plats en sån här kväll. Men det kommer fler jular :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela