ELINLOUICE

18 år och 364 dagar

Publicerad 2014-06-30 23:56:00 i The life of,

Det ni. Det är precis så gammal som jag är nu. Imorgon fyller jag nitton och går in i mitt sista år som tonåring. Väldigt konstigt enligt mig. Jag minns när jag satt för exakt ett år sen och skrev om när jag fyllt 18. Då befann jag mig i Säffle för att ta körkort. Tänk vad otroligt mycket det är som har hänt på ett år. Helt sjukt! Detta året har innehållt så stora grejer, som bland annat tagit körkort, och framför allt tagit studenten. Nu sitter man här och kollar tillbaka på alltihop, som man sett fram emot så länge innan.
 
Nu är man uppe på en topp känns det som, jag förstår inte hur livet kan bli framöver om man har det så här grymt just nu och lever så bra som man gör i stunden. Mitt artonåriga år har nog utan tvekan varit mitt bästa år i mitt liv. Nu är jag vuxen. Nej, långt ifrån skulle jag vilja säga, även om jag längtar otroligt mycket efter att flytta hemifrån, starta ett eget liv, och allt det där. 
 
Jag minns innan jag började gymnasiet, folk sa till mig att välj en linje som du kommer ha roligt på, och njut av de tre åren du har framför dig. Nu förstår jag varför. Tre år på gymnasietid gick SÅ fort. Jag både skrattar och gråter när jag ser tillbaka på tiden pga den otroliga klassen och programmet jag hade och gick. Jag har lärt mig så mycket, och inte bara om kunskap utan relationer och vänskap.
 
När jag gick ur nian tyckte jag att jag var stor, nästan vuxen och mogen, idag tycker jag att jag är långt ifrån det, haha så konstigt. Tänk om tre år vad jag ser mig själv som då och vad jag håller på med.
Men nu ska jag inte tänka på det utan nu är det dags att leva mitt sista år som tonåring, och det ska jag leva så sjukt bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela