ELINLOUICE

tro hopp och mycket kärlek

Publicerad 2014-05-12 23:21:00 i The life of,

Examenskonsert är förbi och inte trodde jag att jag skulle ta det såhär bra, i tanken trodde jag att det skulle vara mer sorgligt och ledsamt för att det hela var över, men det känns faktiskt förvånansvärt bra. Bra kanske inte är det rätta ordet men jag blev i alla fall chockad. Behöver jag säga att tiden går fort? Om TVÅ veckor och FEM dagar står vi där med mössan i handen, redo att sätta den på huvudet. Svisch så kommer dagen vara förbi och det kommer förbli ett minne för livet. Hur ska man ta vara på en sån dag? Leva i nuet är väl inte så himla lätt tänker jag och önskar att jag kunde stanna tiden. Student. Det låter alldeles för vuxen för lilla mig, men tydligen inte. Jag är helt övertygad om att dagen och hela studentveckan kommer bli helt magiskt, givetvis, men nu när jag kan passa på att tänka på allting innan det ens har skett så njuter jag lite. 
 
"För vi har tagit studenten, fy fan vad vi är bra."
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela