ELINLOUICE

Slappistorsdag

Publicerad 2014-11-27 15:56:50 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

Det här som vi gör nu i Bad Gastein var något som jag aldrig kunde se mig själv göra för ett år sen. Att bo så här som vi gör nu, jag tillsammans med tre andra i samma lägenhet, dessutom två tjejer och två killar. Kanske inte direkt något konstigt med det, men det är mer annorlunda att bo blandat tjejer och killar med tanke på alla vanor osv. Innan när jag har bott borta eller varit på semester eller liknande så har jag bara bott med tjejer men i nuläget tycker jag det är roligare att bo med grabbar haha. 
 
Livet här i Bad Gastein är för tillfället kanske lugnt och slappt, inte oss emot så här i början då vi alla har jobbat väldigt mycket innan resan. En dag som denna är vi dessutom ännu slappare eftersom vi var ute på Häggbloms igår kväll. Häggbloms är en av de populäraste pubarna/barer som är här bland många andra. Vi hade väldigt roligt och lärde känna våra grannar ännu bättre. Dock blev vår hyresvärd gaanska arg innan vi stack ut på kvällen, då hans 4-åriga son visst skulle sova och bodde en trappa ner.. ooups.. men kvällen fortsatte och vi alla hade nog väldigt kul. 
 
När det var dags för hemfärd så tyckte jag att jag hörde ljudet av en gitarr när jag stod på gatan och rätt som det var hade jag halkat in på en annan lite pub där det satt två killar med varsin gura i knät. YES! Äntligen hade jag hittat hem tänkte jag, hahah. Det visade sig att den ena killen var svensk och brukade spela här några dagar i veckan nu under säsongen. Så vi sjöng och spelade ihop och det var så himla roligt!! Vi var kvar en bra stund där och bara snackade och hängde. Alltså det är så coolt att lära känna så många olika människor med olika kulturer och bakgrunder, egentligen är det helt vrickat hur konstig slumpen kan vara. Eller om det var ödet att vi skulle träffa dom igår liksom? Hur som helst är det underbart att vara ute såhär o resa och pröva sina vingar, och framför allt väldigt nyttigt att gå utanför sina trygghetszoner. Hjälp, egentligen är jag nog livrädd haha! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela