ELINLOUICE

God jul från oss

Publicerad 2015-12-24 13:27:04 i Ramundberget 15/16, Resor/Äventyr, The life of,

God jul i stugan! Nu är det julafton redan.. Tänk vad tiden går. Vi försöker spendera dagen på bästa sätt här uppe och det är väldigt mysigt att det bara är vi två. Självklart saknar man alla där hemma, men man har vant sig redan lite efter två år hemifrån över julen, så det går bra. Vi firade en ordentlig jul hemma innan avfärden så för oss känns det redan som att julen har varit! 

Vi tog sovmorgon imorse, första planen var dock att vara först i backen men det blev ändrat ganska snabbt när vi kom i säng sent igår. Sedan är det ganska underbart med sovmorgon när man jobbar som frukostvärdinna också, haha! Jag har tre hektiska heldagar framför mig på jobbet nu så jag njuter så mycket jag kan idag. 

Just nu sitter vi på restaurang Tusen här i ramundberget och har tagit säsongens första varma choklader i backen. Gott! Lite fika blev det också. På julafton får man unna sig ;) 

Senare ska vi försöka få till vårt eget julbord hemma och baka lite julgodis. Jag är så himla glad över att vi fick hem en gran till slut till vår lägenhet i alla fall, så man får lite julstämning. Det var jättemysigt imorse att gå upp och se granen det första man gjorde, speciellt med alla klappar under också! 

Ha nu en mysig julafton allihop! Massa kramar! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela