ELINLOUICE

30 Maj 2015

Publicerad 2015-06-01 12:02:50 i Resor/Äventyr, The life of,

I detta ögonblick vill jag bara försöka få ner allting i ord. Var ska man börja? Alltihop är ju som en saga, så vackert och overkligt. Bröllopet var i den finaste miljön jag någonsin sett. Man försod varför Frida & Micke hade valt platsen. Det var fjäll, det var vitt, en fors precis bakom hela "hotellgården", på vattnet var det fortfarande is, lugn, tyst och stilla miljö. Allting var så jordnära det gick att bli, precis som brudparet själva. Finaste. Allting var så otroligt välplanerat och uppstyrt och att bara få ha vart delaktig i allt detta stora gjorde så man fick rysningar genom hela kroppen, vilket jag fortfarande får bara jag tänker på hela helgen. Bröllop är något av det finaste som finns verkligen, alla är så glada, varma och lyckliga. Inte minst brudparet. I kyrkan på vigseln såg man verkligen hur det riktigt bokstavligt talat strålade lycka och glädje kring de blivande makarna. I hela kroppen blev man alldeles varm och lyckan smittades av sig genast när man tittade på dom. På något sätt blev allting så självklart att det är kärleken som är störst, sagts så många gånger, men det ÄR verkligen så. Det finns inget som ett lyckligt bröllop som verkligen kan värma själen så mycket som när man ser två människor, menade för varandra, säga ja till att vara tillsammans livet ut. Snacka om TÅRAR under "I do". 
 
Jag är så otroligt stolt och glad över min syster som har hittat en sån här toppenman. Jag vet att han kommer göra henne lycklig livet ut och att de kommer ta hand om varandra. Det bästa av allt är att man kommer få vara med o följa det själv! Dagen de vigdes är en dag jag sent kommer att glömma. Hittils har det verkligen varit den finaste dagen i mitt liv och jag kan inte tänka mig att någonting annat går att slå den dagen. 
 
Allt fint som sades på bröllopsfesten efteråt är verkligen något jag bär med mig hem från resan. Inte minst de kloka orden som vår Mormor höll i sitt tal om att vårda kärleken och att man aldrig ska somna osams! Du är bäst mormor och så vis. Kvällen förblev magisk lika så som dagen och man ville inte att den skulle ta slut. Det var god middag, utsikt över fjällmiljön på flera håll, snö föll under middagen, fantastiska talare och vänner till brudparet, och det var som att man var i en stor bubbla hela dagen som man inte ville ut från så klart. 
 
 
Jag är fortfarande så helt uppe i varv av denna lycka som ännu är kvar i kroppen efter helgen! Efter att ha kommit hem från en sån så svårslagen helg så har jag nu så svårt att smällta allting och låta det förbli ett minne. Jag vill bara uppleva dagen igen. Tur att det finns bilder och filmer. Grattis min fina fantastiska Frida, storasyster, till giftemålet och ett stort tack till att du är en sådan bra förebild för mig. Saknar dig redan massvis! Ha nu en fantastisk bröllopsresa. Kärlek till er!

Kommentarer

Postat av: Felicia Rosén

Publicerad 2015-06-02 21:38:05

Så fint skrivet! Blev tårögd bara av att läsa detta, finns fortfarande inte ord för den här helgen..

Postat av: F

Publicerad 2015-06-06 16:28:32

Du är för underbar! Stor kram! ❤️

Svar: Kramis! Saknar er❤️
Louice Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela