ELINLOUICE

Home again

Publicerad 2015-03-12 22:45:00 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

Haha, varför alltid rubriker på engelska? Vi har ju blivit så internationella nu i och för sig när vi bor utomlands bland massa språk, så det kanske är en vettig anledning till att våra tankar ibland är på en blanding av tyska, svenska och engelska...haha.
 
Trippen till Salzburg blev en härlig vistelse och vi båda två känner oss mycket nöjda efter dagens inköp och shopping. Min kära mormor ringde även under kvällen också och det var riktigt trevligt att prata med henne igen, nu har det gått en tid sedan sist vi pratades vid, ska bli så roligt att träffa henne när vi kommer hem igen. Men det är allt några veckor kvar här innan det är dags för hemfärd. 
 
Idag fick vi i alla fall lugnat våra själar ett bra tag fram över då vi gick i en riktigt stor galleria hela dagen fylld med mängder butiker. När vi kom in i första butiken blev vi helt lyriska och glada för att det var så länge sen typ, haha knäppisar. När vi sedan åt mat på IKEA var vi fortfarande så mycket uppe i varv så vi bara slängde i oss maten och hade svårt att slappna av ett tag, hahah, det blev för mycket för oss helt enkelt...! Nejdå, skämt o sido - dagen blev grymt bra och jag är som sagt nöjd med mina inköp. Med mig hem fick jag några underkläder, en scarf och inte minst en klänning. Även ett rart litet iPhoneskal köpte jag med mig också. Jag provade ett gäng trenchcoats också som jag pratat så mycket om innan, men jag fann ej min soulmate. Vem vet, det kanske får bli en hemma i Sverige helt enkelt. 
 
Nu är vi rätt trötta och slocknar nog ganska bra här i våra sängar. Imorgon väntas mer jobb och efter morgondagens frukostpass kan jag säga att jag bara har ett pass kvar innan jag slutar. Gött! Godnatt & Sov Gott!
 

             
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela