ELINLOUICE

Min Dag

Publicerad 2015-03-29 15:46:00 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

Jag hade minsann bestämt mig för att vila igår kväll men när Albin stack ut för att springa så blev jag också sugen på att röra på mig. Jag tog en snabb powerwalk och rundan blev till slut 6km...även rekord på bästa tid! Det går bra nu. Dock känner jag lite i benen idag efter gårdagens fantastiska offpistsvängar. 
 
Kom ni ihåg att ställa klockan inatt? Vi tog idag sovmorgon till tiotiden och jag lyckades sova 10 (!!) timmar inatt. Välbehövligt, har varit lite trött på sista tiden, speciellt efter igår. Jag och Albin såg några avsnitt solsidan och efter det däckade jag i sängen direkt. 
 
Väl ute i backen idag så konstaterade vi att gårdagen var himla mycket bättre. Idag var det klister i backen, dvs att man fastnar som sjutton med skidorna i den varma snön. Idag har nog varit varmaste dagen hittils, känns sådär kvavt som innan ett åskdunder bryter ut ungefär. Hur är vädret hemma?? 
 
Här nere har vi verkligen fått den härliga våren kan jag säga, och det är nästan så jag inte vill lämna det. Vad jag har hört hemma så är det kallare där än här just nu, och det vill man ju inte komma hem till, haha. Sol och värme tack! Fast när man åker skidor så är det allt bra jobbigt och all skidutrustning svettas man ihjäl i, det första jag gjorde när jag kom hem förut idag var att kasta mig i duschen i iskallt vatten, mmh skönt! Nu blir det lite mat så får vi se vad vi hittar på ikväll :) Trevlig söndag!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela