ELINLOUICE

Offpist

Publicerad 2015-03-31 17:57:00 i Alperna 14/15, The life of,

Liftöppning imorse - åkt hela dagen - liftstäning, nästan. 
Yes! Vi kom upp tidigt som attan men det var det så värt då det hade dumpat några centimeter under natten och gårdage, närmare drygt 10cm. Förmiddagen var perfekt och vi fick till fantastiskt goa åk på en bra offpistbacke. Gopron hängde med så vi ska försöka visa upp någonting snart nu när vi haft så fina dagar! 
 
Vädret såg dock inte alls lovande ut idag för fem öre imorse, men skenet kan bedra, närmare mitt på dagen sprack det upp till solsken och höll i sig några timmar. Perfekt för oss som hade matsäck med oss i backen för en gång skull :) Vi hade inte tänkt åka vidare länge på eftermiddagen men det slutade visst med att vi knatade hemåt först fram vid fyratiden. Efter det gick jag ut och sprang! Gud... det gick inte så bra. "Jag är inte trött", tänkte jag efter en hel dag med offpist hahaha. Menmen, sådanna dagar kommer det med, då vet jag det nästa gång ;) Jag tog mig runt i alla fall, nu kan jag vara nöjd för resten av dagen. Och trött..
 
Det har även varit otroligt varmt idag och ytterligare rekord. 17grader här nere i dalen och uppe på toppen var det allt några plus också... klibbigt i backen var bara förnamnet när solen dök upp. 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela