ELINLOUICE

Reminder + Friday 13

Publicerad 2015-03-13 22:22:21 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

Gud vad man måste omges och vara med människor man mår bra utav i sin umgängeskrets. Det är  viktigt. Något man verkligen märker när man börjar komma ur tonårsåren spceiellt. När jag tittar tillbaka på de tidigare åren kan jag absolut känna att jag har slösat så mycket tid på en del människor och allting varit förgäves såhär i efterhand. Det är svårt det där, för man träffar ju personer genom hela livet och en del stannar längre än andra och det är på så sätt man formas som person själv. Så därför ska man egentligen inte känna någon ånger över vilka man lärt känna genom åren och dem någon skuld, men samtidigt kan jag ändå tänka 'varför la jag ner så mycket tid på just den personen'. 
 
Fredagen den 13:e brukar inte vara min värsta fiende faktiskt annars men idag fick jag ingen glädjande nyhet precis. Efter jobbet så jag kände jag att jag var trött på den här jäkla hostan som jag gått med i två-tre veckor nu, speciellt såhär i efterhand med förkylningen och jag kände mig frisk igen. Så jag tog tag i luren och ringde farbror doktor och bokade en tid, jag tänkte att det aldrig skadar att kolla mina stackars lungor en extra gång liksom. Jag fick tid en halvtimma senare, vilket var skönt, och gick dit. Doktorn lyssnar på ca 15 andetag och sedan konstaterar hon att jag har fått en typ av lunginflammation. VA!? Jag kan inte ha lunginflammation, det har jag inte tid med tänkte jag, haha, vad är detta? Ett skämt?. Då visade det sig att mina lungor var så pass slitna efter all hosta jag haft ca hela säsongen (fram o tillbaka då) så det resulterade i att jag var tvungen att börja ta antibiotika. Mormor, det är ingen fara, jag mår bara fint i kroppen annars och har ingen feber! Så just nu känner jag ungefär att mitt tålamod har nått botten och längre ner om det är möjligt, men någonstans i det hela försöker jag ändå se positivt (mitt nya jag!) och ser fram emot att bli frisk, det var ju trots allt tur att jag gick till doktorn och inte stack ut o åkte skidor. 
 
Så där kan också en helt vanlig fredag se ut här nere i Bad Gastein, men vad gör man inte för det underbara säsongslivet bland gemenskapen och värmen ;) Hoppas ni är friska och krya hemma i Sverige!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela