ELINLOUICE

Bland skyhöga alptoppar

Publicerad 2014-11-29 21:11:23 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

Fick lite skäll idag av mormor att jag inte hade skrivit på ett tag, så här kommer lite mer uppdatering! 

Idag har vi vandrat uppför en av backarna en liten bit och vädret var superfint, kanske inte bästa om man väntar på snö och kyla, men solen var framme och den sken starkt på oss i backen. Vi hittade några bänkar och satte oss i värmen och solade. Då var det verkligen bara snön som fattades! Det var underbart, man kunde bara tänka på hur fantastiskt det skulle va när man sitter där om ett tag i termobyxor, pjäxor och bara underställströja!! Gud vad jag längtar! 

Ikväll är jag själv i lägenheten då dom andra är ute ikväll också, jag kände bara för en mysig filmkväll hemma med chips och godis så det fick det bli haha. Kam vara skönt o vara lite själv också ibland. 

Igår var jag ute och tittade en del på jobb och gick runt och sökte på massa ställen. Det är så trögt när man bara lämnar in cv och inte får något direkt svar utan att dom ska höra av sig osv, men till slut fick jag faktiskt napp på ett ställe! Det är en restaurang och dom behövde en till servitris (mm) när säsongen börjar. Så jag pratade med ägarinnan och hon berättade hur det skulle gå till osv, man jobbar 6 dagar i veckan 18-22 ca varje kväll. Hon tyckte jag skulle fundera på det över ett dygn och sedan gå tillbaka idag om jag ville ha det. Så jag funderade och tänkte igenom det osv och bestämde mig till slut för att ta det. Så idag gick jag dit och pratade mer med henne så nu har jag ett jobb! :) det känns faktiskt väldigt skönt för nu kan jag verkligen slappna av. Sedan börjar jag inte jobba förän 9:e december så det är gött med lite semester nu innan! Passen är perfekta sedan när snön kommer och man kan åka skidor hela dagarna, för det är ju det vi är här för. Åh längtar!! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela