ELINLOUICE

Paus+

Publicerad 2015-04-20 19:27:45 i The life of,

 
Hej på er! Its been a long time ago.. hehe, nej men det råkade visst bli en liten paus där på två dagar mitt i allt. Jag kan nu avslöja att de här två dagarna fokuserades på något helt annat och därför kände jag att inte ville distrahera mig med annat. Nog om det, ni kommer alldeles strax att få reda på det.
 
Men efter förra veckans jobb på 6 dagar i rad så känns det idag underbart att vara ledig såhär en måndag. Trots att man i min ålder har konstant stress över pengar och jobb så måste man få kunna slappna av ibland. Jag har självklart precis kommit hem från en resa på nästan fem månader, så jag förstår själv att jag inte hunnit börja jobba så mycket än, men det som är svårt tycker jag när det kommer till jobb är verkligen att man inte får "tillåta sig själv" att vara ledig och ha gott samvete. Det är så svårt... för genast känns det som att man gör något "olagligt" haha.. jag har känt så sedan jag slutade gymnasiet i våras för ett år sedan. Det är verkligen massa saker som man borde. Det irriterar mig.. jag bestämmer självklart själv vad jag gör och inte gör, men ändå ligger de här gnagande känslorna där och dyker upp när man är ledig en måndag. Suck. Hur som helst, idag känns det i alla fall bra och pengar och jobb löser sig alltid. Jag har precis fått reda på en del av mitt sommarschema och det ser ut att bli hur bra som helst, därför känns det okej att vara ledig någon dag nu då jag vet att mer jobb kommer. Men vilken kontrast det kan vara, förra veckan jobbade jag 6 dagar i rad, denna veckan har jag bara en så länge 1 pass....haha. Sedan vet man ju hur det är med att bli inringd osv och att det händer rätt ofta. Så vi får se. Annars har jag massa planer för denna veckan ändå. Wiho. 
 
Nu ska jag iväg en snabbis till Felicia för att få fixade naglar! ;)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela