ELINLOUICE

Come on Girl

Publicerad 2015-03-15 15:50:32 i Alperna 14/15, Inspiration, The life of,

Peppa dig själv och dina andra i din omgivning, positivt!!! Du kan klara vad som helst, du kan gå vart du vill, göra vad du vill. Inga toppar är för höga, inget är omöjligt. "Distance yourself from negativity".
 
Jag läste i Veckorevyns näst senaste magasin om att man kan förändra en tanke. Jo, det var såhär, det är bevisat att man kan "lära sig" att tänka annorlunda och framför allt lära sig att tänka den tanken som man vill tänka från början, alltså att man vänjer hjärnan vid att tänka på ett visst sätt. Låter det krångligt? Inte i mina öron, jag blev superglad när jag läste detta och förstod ganska direkt att jag var tvungen att prova. Min värsta fiende med mig själv är nämligen att jag nästan alltid, väldigt lätt brusar upp och har en vana att ha en väldigt kort stubin när det kommer till vissa saker. Bakom allt detta ligger oftast mycket negativitet, liksom en inställning. Så jag tänkte när jag läste den här artikeln i tidningen att jag helt enkelt skulle testa byta inställning och se om jag kunde "få" min hjärna att tänka annorlunda och se saker ur ett annat perspektiv. I artikeln står det att det skall ta ca 6 veckor för en hjärna att vänja sig att tänka på ett nytt sätt, och nu är jag på slutet av femte veckan. Vet ni vad det roliga är? Det.Funkar. Vem vet, det här med att tänka positivt kanske kommer självmant nu när våren och allt tittar fram och vi bara har ljusare tider framför oss? Men jag har verkligen ansträngt mig, de gångerna jag "brusar upp" tänker jag en gång till och försöker vrida det till något positivt. Det kan vara en sån liten sak och allt från att man är tvungen att tvätta ungefär tre megastora tvätthögar till att gå upp på morgonen alldeles för tidigt, eller bara att röra på sig o ta en powerwalk. Jag anstränger mig och tänker att det alltid finns något bra man får ut av saker. Jag tror verkligen att fler behöver tänka såhär! Och tro mig, det blir lättare för varje dag, så det där med 6 veckor tror jag stämmer ganska bra. Spännande det där tycker jag, jag personligen tycker ju att det fungerar bättre på mig nu såhär när jag kan se skillnader och jämföra, även om kanske personer i omgivningen inte märker lika stor skillnad, men det handlar ju mest bara om en själv. Vi får väl se hur tankarna går när jag är hemma sedan om några veckor och kommer "tillbaka till verkligheten", haha. You should try it!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela