ELINLOUICE

I'm Good

Publicerad 2015-03-27 18:48:00 i Alperna 14/15, Resor/Äventyr, The life of,

Nu har vi bokat flyg!!! Jippie! Hemfärd! Men jag tänker inte avslöja när det blir...dock kan jag säga att det blir tidigare än förväntat :) Spännande!
 
Igår kväll testade jag för första gången på att springa och för det första röra på mig efter min rara lilla luninflammation. Jag har en dålig vana av att alltid börja för hårt efter en förkylning eller sjukdom, så igår tänkte jag bannemej att nu ska jag ta det försiktigt! När jag började springa tänkte jag först att jag bara skulle göra det för att värma upp musklerna och för att sedan stanna och köra lite fys. Men det kändes så bra när jag väl börjat springa så jag fortsatte ett tag till. Rundan blev sedan på lite drygt 2km, då jag verkligen inte vågade mer haha, men jag hade verkligen ork för mycket mer så det var asskönt. 
 
Idag sprang jag igen och körde lite längre drygt 4km, och det gick också bra?! Alltså vad händer? Jag har ALLTID tyckt att det är så tråkigt att springa och riktigt dötrist och föredrar powerwalks alla gånger före springturer. Jag har typ trott att jag inte "kunnat" springa, alltså dels inte haft typ "huvud" för det och inte "springkroppen", meen så fel jag hade. Det var ju KUL!! Shit, vad händer med mig här i BG? Det bästa av allt var att jag var helt säker på att det skulle vara som att börja om heelt från början efter sjukdomen, dvs -213455 typ. Men kroppen hängde ändå på bra, jag var ju trött så klart men det gick ändå. Glad tjej är jag nu och jag klappar mig faktiskt på axeln. Jag är grym!
 
 
 
Igår sent på kvällen drog jag & Albin med vår käre vän Mårten härifrån till baren Bellini. Det är en cocktailbar där vi passade på att smaka några drinkar. Min favorit just nu är Mojito, och kommer nog förbli så, vi testade bland annat tequila sunrise, white russian, pina colada, raspberry schrub. Jag måste säga att mina förväntningar på pina colada var alldeles för höga. FY vad äcklig, visste redan innan att jag inte gillade varken kokos eller ananas men tänkte att den kanske kunde "blowa mig away" ändå, haha, men ikke då...
 
Idag har vi besökt en tattureingsstudio och käkat sushi! Efteråt blev det PUDERåkning, alltså fattaar ni? Vi har fått snö igen, för första gången på år och dagar, jippie. Snacka om en bra fredag hörni. Ikväll vankas det Sverigematch hos självaste hyresvärden. 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2015-03-27 23:43:25

Gött louice då får jag löparsällskap 👍😘

Postat av: Felicia Rosén

Publicerad 2015-03-30 14:32:06

Ja du är GRYM! Jag har precis köpt nya löparskor, så när du kommer hem blir det många springturer! Längtar efter dig, puss och kram

Svar: åh bästis! Det gör vi, shit vad kul, puss <3
Louice Larsson

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela