ELINLOUICE

Motivation

Publicerad 2015-03-26 17:02:00 i Inspiration, Musik/Covers, The life of,

Är det normalt att ens hjärta bunkar, bultar och slår tusen volter precis som när man är nykär när man hör toner av en låt? En låt, ett instrument, en sångröst, musik. Så gör det i alla fall för mig. Sedan jag slutade gymnasiet och gick ifrån min underbara klass på studentdagen efter tre fantastiska år med musik och glädje bakom oss, så har jag saknat musiken något så grymt mycket, varje dag. Det hugger typ tag i mig så fort jag hör musik, jag känner liksom någonting i hela kroppen, bubbel!! Det kan inte vara något annat än tecken på att jag måste leva med musik, jobba med det och VA det. Det märks så tydligt att det fattas något i livet just nu, det är inte samma rutin på musiken längre, inte lika mycket sång om dagarna, spel på instrument eller musikgemenskap. Jag saknar gymnasiet något så sjukt mycket när jag tänker tillbaka på alla sånglektioner, basketkomedi, ensembletider, konserter och så alla classmates... Sedan kan jag också tycka att det kan vara bra med pauser i livet på saker man gjort konstant under en lång tid, för att sedan inse om man verkligen behöver det eller om man kan vara utan det. I detta fallet behöver jag det, jag överlever inte annars, haha! Jag har fått upp motivation till musik igen efter ett års "paus" från allt som har med det o göra kan man säga, och det känns sjukt bra att längta till det för när jag kommer hem ska det bli ändring minsann, ohoj vad jag saknar mitt piano.. Och gitarren... Och basen. Jag tycker det är fascinerande hur man kan känna något så starkt för något och också vara så säker på att man vill något.
 
Just nu är en stor inspirationskälla artisten och sångerskan Christina Grimmie, bland många andra så klart, eller jag skulle ljuga om jag sa att det bara var just nu. Hon har ALLTID varit en stor inspirationskälla att hämta motivation och inspiration ifrån. Grym kort sagt. Hon är en sådan röst som gör att man tappar andan när man lyssnar på henne. Se för er själva :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela