ELINLOUICE

Måndagsprat och kroppsont

Publicerad 2015-11-02 23:25:04 i The life of,

Börjar verkligen bli en vana det här att ligga vaken om kvällarna, längre än Albin. Vi säger godnatt och sedan somnar han bara sådär, bums! Och här ligger jag, pigg som vanligt.. Jag vill tillägga också att dessa är de dagar då jag inte jobbar sönder utan de lite mer friare dagarna. Men jag gillar det ändå att vara den som somnar sist, älskar o ligga o lyssna på hans andetag och framför allt tycker jag om tystnaden när alla sover - så länge jag är bredvid honom, då känns det tryggt och lugnt. Han är verkligen bäst! Vet inte vad jag skulle göra utan honom. 

Ser fram emot en vecka med mindre stress, och det hoppas jag verkligen att det blir. Min kropp har sagt ifrån ganska tydligt på sista tiden och tydligt visat mig att jag inte mår bra. Sprängande huvudvärk, migränanfall och magsmärtor. Typiskt mig att bara rulla på som vanligt och fortsätta mitt fullspäckade schema och gå vidare. Men jag ska bli bättre på att lyssna på min kropp och verkligen känna efter på vissa saker, tänka tankar som:  "Vill jag det här", och "kommer jag få ut något av det här".. Osv. 

Ett tips som jag verkligen ska börja ta åt mig av är absolut att jag måste börja tänka vad som är bäst för Mig och vad jag mår bra utav. Så viktigt!! Jag är huvudpersonen i mitt liv. 

Jag har velat skriva sedan länge här på bloggen men inte riktigt känt mig motiverad tillräckligt och tyckt att jag inte riktigt haft anledning. Dagarna går och fylls med så mycket varje timma och sekund så veckorna bara passerar snabbare än någonsin. Jag ska verkligen sträva efter att ha det lugnt och stressfritt ett bra tag nu och försöka hämta ny kraft. Något jag behöver! 
Puss på er och jag är enormt glad över er som fortfarande tar er tid o kikar in här hörni! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela